SHL Call Center Hiring Solution verhoogt de klanttevredenheid met 32%

Vind de verrassende ‘Wow-factor’ in callcentermedewerkers die gebruikmaken van het wetenschappelijke en AI-gedreven platform van SHL

LONDEN, 15 September, 2020 /PRNewswire/ – SHL, de marktleider in talentinnovatie, lanceerde zijn Call Center Hiring Solution, die realistische callcentersimulaties combineert met schaalbare, voorspellende en rolspecifieke beoordelingen. Deze nieuwe oplossing identificeert de best presterende callcenter-agenten, waardoor het personeelsverloop daalt en de klanttevredenheid toeneemt.

Nu de wereld geconfronteerd wordt met hoge werkloosheidscijfers en bedrijven te maken krijgen met een toename van het aantal sollicitaties, staan callcenter managers voor een nog grotere uitdaging om snel hoog presterende agents te vinden. Het werven van het beste talent is van cruciaal belang om klanten een hoogwaardige service te kunnen bieden en meer dan 76% van de callcenter managers beschouwen “het verbeteren van de klantervaring” als de topprioriteit voor het bedrijf.

“We hebben samengewerkt met toonaangevende callcenters en business process outsourcing (BPO’s) over de hele wereld en hebben hen geholpen de wervingstijd met 60% te verminderen en de klanttevredenheid met 32% te verhogen”, zei Arthur Rassias, SHL’s Chief Revenue Officer. “Deze prestatiecijfers zijn alleen mogelijk wanneer bedrijven talent identificeren en aannemen dat de ‘wow-factor’ en het potentieel voor een langdurige aanstelling in de functie heeft”.

De afgelopen tien jaar is de gemiddelde wervingstijd met 80% gestegen en vaak krijgt het beste talent meerdere concurrerende aanbiedingen. SHL’s Call Center Solution neemt deze uitdaging weg door het op afstand beoordelen van kritische competenties, het automatiseren van het aannameproces en het bieden van diepgaand inzicht in de geschiktheid voor de functie.

De voorspellende kracht ervan biedt schaalbaarheid om snellere en eerlijkere wervingsbeslissingen te nemen, zodat recruiters zich kunnen richten op andere wervingsactiviteiten zoals het opbouwen van het merk om de kans op succes te vergroten.

De Call Center Hiring Solution omvat een AI-gedreven pakket van taal- en communicatiebeoordelingen om snel de gesproken taal van een kandidaat te evalueren, evenals zijn of haar vaardigheden in het schrijven en begrijpbaar luisteren. Het beoordeelt het Common European Framework of Reference for Languages (CEFR) niveau van de kandidaat – de internationale standaard voor het evalueren van taalvaardigheid – en is beschikbaar in meerdere talen en met wereldwijde accenten.

Tot slot zorgt SHL’s end-to-end ervaring op afstand ervoor dat elke kandidaat wordt behandeld als een gewaardeerde klant door het geven van gepersonaliseerde, inzichtelijke feedback aan het einde van het proces.

Voor meer informatie over de Call Center Hiring Solution, bezoek https://www.shl.com/nl/talent-oplossingen/recruit-select-candidates/volume-hiring/call-center/

SHL is uw partner voor succes. In tijden van ongekende veranderingen bieden wij diepgaande inzichten in mensen om de werkprestaties en het succes van werknemers te voorspellen.

Onze talentoplossingen van wereldklasse stellen leiders en hun teams in staat om onbevooroordeelde en nauwkeurige beslissingen te nemen gedurende de gehele levenscyclus van de werknemer. Met meer dan 40 jaar talentexpertise, geavanceerde assessmentwetenschap en meer dan 45 miljard datapunten hebben we een ongeëvenaarde visie op het personeel. Als partner van bedrijven van elke omvang – van starters tot multinationals – levert SHL wereldwijd bewezen bedrijfsresultaten op basis van HR-investeringen. Ga voor meer informatie naar www.shl.com.

Contact Om meer te weten te komen over onze diensten, oplossingen of producten, kunt u het onderstaande formulier invullen.

Alle velden zijn verplicht, tenzij aangemerkt als optioneel.

Voornaam

Achternaam